Services
Wanneer je gebruik maakt van onze ‘Volledig Beheer’ service nemen we je alle werkzaamheden uit handen die komen kijken bij de verhuur van je vakantiewoning. Hoe ziet dat proces er in grote lijnen uit? Dat leest u op deze pagina
https://veross.nl/volledig-vakantiehuis-beheer-in-walcheren/
Wanneer je gebruik maakt van onze ‘Online Beheer’ service verzorgen wij het online gedeelte dat komt kijken bij het verhuren van uw vakantiewoning. Veross biedt uw woning aan op verschillende boekingssites die gekoppeld zijn aan het boekingssysteem waar u een account op krijgt. Daarnaast zorgen wij dat de prijs wordt geoptimaliseerd voor elke periode van het jaar om het maximale uit de woning te halen! Hoe? Dat leest u op deze pagina
https://veross.nl/volledig-vakantiehuis-beheer-in-walcheren/
Jazeker. Wij leveren hoogwaardig hotellinnengoed, handdoeken en keukendoeken voor je gasten. Je hoeft zelf dus niets aan te schaffen en wanneer je de woning aan ons overdraagt, hoef je de aanwezige bedden niet op te maken.
Het is van groot belang dat de gasten geen gebruik maken van jouw linnengoed. Doen ze dat wel, dan hebben wij niet de mogelijkheid om het te laten wassen. Zorg er daarom voor dat al je eigen linnengoed (beddengoed, handdoeken, keukendoeken) opgeborgen is op een locatie waar de gasten niet bij kunnen, bijvoorbeeld in een afgesloten kast, box of tas (eventueel gemarkeerd met een ‘Private’ label).
Dat kan wanneer je dit tijdig (minimaal twee dagen voor aankomst van de gasten) bij ons aanvraagt. Voor een startschoonmaak rekenen wij 50 euro voor 2 uur. Indien we langer nodig hebben rekenen we 25 euro per uur extra.
Zeker! We zijn 24/7 inzetbaar dus gasten kunnen op ieder moment van de dag of nacht inchecken. Ze maken buiten openingstijden van ons kantoor gebruik van een sleutelkluis en kunnen wanneer ze willen naar het appartement gaan. Mochten de gasten op locatie willen worden ingecheckt door een van onze teamleden dan rekenen wij een ‘late fee’ van 25 euro tussen 07:00-00:00. Tussen 00:00 en 10:00 kunnen de gasten uitsluitend gebruik maken van de sleutelkluis om naar binnen te komen.
Werkwijze
24/7 bereikbaar! Ja dit hoort u goed, in noodgevallen zijn we dag en nacht te bereiken. Mochten je gasten zichzelf bijvoorbeeld ’s nachts buitensluiten, dan kunnen ze ons altijd bellen.
Vroeg inchecken of laat inchecken: We maken het je gasten zo makkelijk mogelijk. In overleg met ons kunnen de gasten eerder terecht in de woning of juist later. We maken het de gasten graag zo makkelijk mogelijk! Komen de gasten buiten onze openingstijden aan? Dan wordt er een ‘late fee’ gerekend voor het later inchecken. Hebben ze pech en zijn ze er pas ’s nachts? Geen probleem, via een sleutelkluis kunnen de gasten alsnog naar binnen!
De leukste vakantie: Wij stellen uw gasten graag op de hoogte van alle leuke dingen die er te doen zijn in de omgeving in de periode dat zei hun vakantie door brengen! Een leuke benadering en binnenkomst zorgen vaak al voor een positief begin van de vakantie! Samen met een fris schoongemaakt huis en een leuke presentie kan het haast niet meer stuk.
Extra services: Hebben je gaste behoefte aan extra tussentijdse schoonmaak? Het huren van een babybedje? Extra dekens, fietsen of een paar extra kussens? Wij kunnen dit allemaal regelen in overleg met uw gasten. Geen vraag is te gek.
Wij bieden uw woning aan op boekingssites zoals: Airbnb, Booking.com, Traumferienwohnen, Homeaway en Trivago. We kijken per type vakantiehuis of B&B naar welke boekingssites het beste passen bij uw type accommodatie. We gebruiken per woning verschillende boekingssites om het maximale uit de woning te halen tegen zo laag mogelijke kosten. Dit allemaal om de boekingssite fee’s die worden verminderd met de huuropbrengst lager te laten uitvallen. En de bezetting van de woning zo hoog mogelijk te krijgen.
De nachtprijs van je woning is afhankelijk van de periode waarin deze te huur staat. Op basis van factoren als het seizoen (hoog of laag), belangrijke evenementen (beurzen en festivals) en het aanbod van woningen in de buurt bepalen wij dagelijks de beste nachtprijs voor jouw woning.
We wensen alleen gasten die netjes met je woning omgaan en geen overlast veroorzaken. We zijn zeer zorgvuldig bij onze screening en kijken onder meer naar eerdere recensies over de gasten, het reisdoel en de samenstelling van een groep. Ons communicatieteam heeft veel ervaring met het screenen van gasten en we zullen zodoende altijd een weloverwogen keuze maken.
We hebben 4 sets sleutels van je nodig om logistiek alles te kunnen regelen en jou en je gasten zo goed en zo snel mogelijk van dienst te zijn. Set 1 is voor de gasten, set 2 is voor de schoonmaker, set 3 is voor de runner die het linnen ophaalt en wegbrengt en set 4 functioneert als back-up voor op kantoor. Test alle sleutels voordat je ze aan ons overhandigt. Het komt meer dan eens voor dat sleutels niet (goed) werken.
Veross werkt met een klein, betrouwbaar team die de gasten met plezier en fatsoen ontvangen!
Het voorkomen van overlast begint bij een goede screening. We screenen alle gasten daarom zeer zorgvuldig en zijn selectief in wie we in jouw woning verwelkomen. Wanneer je het beheer van je woning aan ons overlaat, komt overlast dus gelukkig weinig voor. Mocht er toch overlast zijn, dan zijn we altijd bereikbaar voor jou of je buren en ondernemen we gelijk actie door contact op te nemen met je gasten of, indien nodig, langs te gaan bij de woning.
Wanneer je jouw woning voor verhuur ter beschikking stelt, willen er in en rond de woning weleens dingen voorvallen, zoals aan een verstopte wc, een defecte cv-ketel of het wegvallen van de Wifi. Veross levert een zo breed mogelijke service voor haar klanten en biedt in dergelijke scenario’s graag een helpende hand.
We bezoeken de woning en bekijken het probleem. Als blijkt dat we het probleem zelf binnen een uurtje kunnen verhelpen, doen we dit kosteloos. Indien we langer dan een uur met een klus bezig zijn, brengen we na het eerste uur 25 euro per uur in rekening. Als blijkt dat we zelf niet in staat zijn de problemen te verhelpen, dan schakelen we (uiteraard in overleg met jou) de hulp in van een van onze vaste, betrouwbare kluspartners.
Aangezien we de screening van je gasten serieus nemen, komen ernstige schadegevallen over het algemeen gelukkig weinig voor. Helaas kunnen we ook niet garanderen dat gasten nooit voor schade zorgen, het verhuren van je woning brengt nu eenmaal enige vorm van risico met zich mee. We doen uiteraard ons uiterste best om dat zoveel mogelijk te beperken en alles goed af te handelen.
Wij zullen bij boekingssites waar geen verhuurdersgarantie van toepassing is een borg instellen voor de gasten om te betalen in geval er schade voorkomt. Bij de boekingssites waar er wel een verhuurdersgarantie geldt zoals bijvoorbeeld Airbnb werken wij als volgt:
Indien dat het geval is, nemen we hier foto’s van, leggen deze bij je voor en dienen wanneer nodig een resolutieverzoek in bij je gast via het resolutiecentrum op Airbnb. Mochten we er met de gast niet uitkomen, dan vragen we Airbnb om te bemiddelen.
De Verhuurders Garantie van Airbnb biedt bescherming tot maximaal €800.000,- aan schadevergoeding. Echter, betalingen zijn wel onderworpen aan bepaalde voorwaarden, beperkingen en uitsluitingen. Zo biedt Airbnb geen bescherming tegen normale slijtage zoals een oude douchekop die kapot is gegaan tijdens het verblijf van een gast. Lees voor meer informatie de Voorwaarden Verhuurders Garantie.
Uiteraard proberen wij altijd eerst de problemen op te lossen samen met de gasten. Wij gaan ervan uit dat de gasten geen slechte bedoelingen hebben bij het veroorzaken van de schade en proberen dit onderling te regelen. Werkt dit niet dan gaan wij over op het inhouden van de borg. Anders stappen wij naar een garantie commissie in geval er geboekt is bij een van deze boekingssites met geldende verhuurders garanties.
Opbrengsten en investeringen
‘Online Beheer’: 10% excl. btw (=12,1% incl. btw) van de nachtprijs
‘Volledig Beheer’: 18% excl. Btw (=21,78% incl. btw) van de nachtprijs
Onderhoud, klusjes en andere werkzaamheden:
Uiteraard kunnen er altijd situaties ontstaan waarin je ons zou willen inzetten voor extra werkzaamheden. Stel je wil graag dat we een stofzuiger voor je kopen omdat deze het tijdens je afwezigheid heeft begeven of je hebt iemand nodig om een monteur binnen te laten omdat je internet niet meer werkt. In dat geval staan we uiteraard ook voor je klaar. Voor het uitvoeren van extra werkzaamheden die niet onder de reguliere dienstverlening vallen, rekenen we een uurtarief van 25 euro om de extra kosten te dekken. Wanneer we extra kosten in rekening denken te moeten brengen dan zullen we dit met je overleggen.
De schoonmaakkosten worden door ons ingesteld op de boekingssites en worden betaald door de gasten. Deze kosten worden apart vermeld op de factuur en worden in mindering gebracht met het uit te betalen bedrag. De hoogte van de cleaning fee bepalen we o.a. aan de hand van het aantal slaapplaatsen, de oppervlakte van de woning en andere bijzonderheden zoals een tuin of meerdere badkamers.
Algemeen
Wanneer de verhuurperiode begint, zorg je ervoor dat je de woning helemaal schoon en klaar aan ons overdraagt voor de verhuur. Wij zorgen ervoor dat de bedden worden opgemaakt met ons linnengoed en dat er handdoeken en theedoeken klaarliggen voor je gasten. Na elke boeking maken we je woning schoon voor de volgende gasten. Onze schoonmakers gebruiken hun eigen (milieuvriendelijke) schoonmaakproducten dus die hoef je niet speciaal aan te schaffen. Er moet wel een stofzuiger en eventueel een dweil aanwezig zijn in de woning.
Tip 1: Vervang die oude, lekkende douchekop voor een nieuwe, laat je slecht sluitende voordeurslot repareren en laat je cv-ketel nog even controleren door iemand die daar verstand van heeft. Het is vaak een kleine moeite en zo voorkom je onnodige reparatiekosten en negatieve recensies.
Tip 2: Maak je koelkast en vriezer goed schoon voor je vertrekt. Dit is wel zo fris voor de gasten en zorgt ervoor dat jouw woning betere recensies krijgt dan die van je buurman.
In de house manual omschrijf je je huisregels en noteer je de instructies die je gasten nodig hebben om goed gebruik te kunnen maken van je woning. Nadat je ons intakeformulier hebt ingevuld, ontvang je automatisch een gepersonaliseerde house manual die je vervolgens klaarlegt voor je gasten. Je bent uiteraard vrij om deze aan te vullen met leuke tips of handige weetjes.
Uiteraard! Laat dit wel tijdig aan ons weten zodat we je beschikbaarheid kunnen aanpassen in de kalender. Heb je na je verblijf geen tijd om zelf schoon te maken of wil je gebruik maken van ons linnen? Laat het ons weten, dan kunnen wij dit voor je organiseren. Wij rekenen hiervoor de volgende prijzen (excl. btw):
Schoonmaak: 50 euro voor 2 uur. Hebben we langer nodig, dan hanteren we een uurtarief van 25 euro per uur.
Linnenpakket: 25 euro voor 1 eenpersoons- of 1 tweepersoonsbed inclusief bezorgen en ophalen.
Maak je gebruik van je eigen linnen en doe je de schoonmaak zelf, dan rekenen we uiteraard helemaal niets.